Saturday, January 1, 2011

2000+10+1=2011

new year datang lagi.......
tiap-tiap kali bler new year mula la setiap org memasang niat & target......
aku pown x terlepas untuk memasang niat serta azam untuk tahun 2010  eh 2011


so tiap-tiap tahun sebelum ni aku pasang niat & azam tp selalu hanya 20% je yg berjaya ak tunai kan.....
so tahun ni, 2011, umor aku bakal mencecah 23 tahun pada bulan October nnt.....
oleh kerana merasa kan diri ini suda hampir tua sampai seru (walaupown masih lambat lg ak nk kawen sb target aku umor 25thn) 
aku kena la prepare dr sekarang........

antara niat-niat serta azam aku buat tahun baru ini............

  1. bekerja bersungguh-sungguh....... (work smart not hard)
  2. menyenang kan family aku.....
  3. berusaha mendapat kan berat badan yg ideal.......
  4. berlatih "basic basketball" semula....
  5. kuat kan kembali lutut.......
  6. kumpul duit untuk kawen.......
  7. menambah kenalan serta network di mane2 sahaja.....
  8. sentiasa senyum walaupown dilanda masalah......(murah kan senyuman)
  9. bertolak ansur serta cuba membahagiakan org yg tersyg iaitu GF ak sendiri dgn menjadi kan dia 1st priority selepas family ak...


so ni antara 9 azam yg dapat aku pkr buat mase skrg....... 
kalu ikot kan hati, rase2 byk lg azam yg ak nk cube capai.....
tp bak kate org, "pelan-pelan kayuh", "slow & steady" "one by one" "don't gelojoh"
sb slalu nye, if kte plan terlalu byk, akhir nye satu pe pown kte xkan dapat capai....
so better "slow & steady" drpd "hot-hot chicken shit"......


moga tahun 2011 ini membawa seribu satu makna buat aku..........

WELCOME 2011

1 comment:

  1. "hot-hot ciken shit" bestbest...

    err sila jangan cedera lagi tahun ni..risau ok!
    miahaha...hohoho..well hopefully abang sport rec aku ni dapat la capai azam-azam beliau...heee sila jgn lupa tanggung jwab terhadap aku "adik un-official" ag...muehehehe

    last sekali..hope ag epy-epy selalu...kekalkan senyuman..tak mo dah tengok muka emo..buruk giler..(ceh padahal aku yang cuak)


    selamat tahun baru dinie!

    ReplyDelete