Wednesday, September 1, 2010

Sushi King Status..... HALAL OR HARAM???


okay.....
aku nk share bende ni.....
sb aku suke sgt makan sushi.....
so aku cm xperasan bende ni smpai aku beli teriyaki nye marinade....
aku beli pown sb aku nk cube masak tenpayaki....
so beli la without tgk ingredient dia...
beli da pkai tok masak sume... da makan... da kenyang.....
bru terlintas nk tgk ingredient dia.....
kot2 leh buat sendiri pkai soy sauce.....

tgh2 bce.....
PERGH!!!!!!!
terkejut ak bler tau dlm teriyaki 2 ade contain WINE.....
so aku pown assume sume makanan jepun yg pkai teriyaki ade contain wain....
so aku pown buat la sedikit research......
psl makanan jepun yg contain teriyaki.....
that research leads to this link......


dlm link ni sorg pengguna bertanya tentang status halal tok Sushi King....
n terkejut bler tau yg Sushi King xdpt status Halal dr JAKIM.....

ni antara link pasal Sushi King....


so pada siapa2 yg suka makan sushi.... aku nasihat kan korg makan yg xde pkai sos teriyaki.....
senang cter korg buat sendiri.....

ape yg kte makan ni akan menjadi darah daging kte.......

oleh itu, renung-renung kan.... dan selamat beramal.....

1 comment: